The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

Thank heaven for little girls

with 8 comments

När solljuset äntligen kommer blir man blindgalen. Utan att tänka sig för kutar man allt vad orkar ut i parken. Exploited, Conflict och Swervedriver på bandaren. Helt bortglömt blir då förstås alla andra sysslor som att i rollen av en tvättäkta medelklassmonngonaut förkunna och sprida ordet om lo-fin. I dagar har jag gått och funderat över om jag inte ska posta en grej om Bearded Magazine eller Jeffrey Lewis monumentala powerpoppärla till album. Det blir liksom inte av eftersom de enda jag kan komma mig för är att ligga i parken – gärna på arbetstid – dricka punkisar, grilla t-benstekar lika stora som Varg Vikernes hjärta är kolsvart och lyssna på Exploiteds ”Barmy Army”.

I dag så ändrades dock allting. För det första sa min arbetsgivare åt mig att det inte höll att jag aldrig var på mitt kontor när hon behövde mig och att det inte var OK att dofta Chanel No. 3,5 när jag träffade kunder. För det andra upptäckte jag The Pheromoans nya sjutummare. Nu är allt som sagt annorlunda. Nu ligger jag i parken, dricker punkisar, grillar t-benstekar lika stora som Fenriz hjärta är fejksvart och spelar The Phermoans på full patte. Allt sker givetvis på arbetstid. Du kan ta det här jobbet och stoppa upp det någonstans.

The Pheromoans gör småplottrigt, plonkigt lo-fi-blues som för tankarna till Subtle Turnhips, tidiga Billy Childish och Dan Melchior Und Das Menace. Ett korn av sanning, ett korn av Captain Beefheart och ett korn lögn och en hel djävla massa ass kickin’ roch ‘n’ roll.

The Pheromoans: Revamper

The Pheromoans: Penius Envy 96

Written by M.

april 27, 2009 den 9:19 e m

Publicerat i Lo-fi heaven

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ett mycket kvalificerat tips, och visst låter det som tidiga Childish…

    Gorillan

    april 28, 2009 at 3:27 e m

  2. Oh my effin’ god vad Revamped borde ha varit en the Fall låt. Tänk dig MES på sång. MES-gasm! Var köper jag den?

    D

    april 28, 2009 at 7:51 e m

  3. Visst, är det grymt bra! Ett av årets fynd så här långt. Köpes på: convulsiverecords@gmail.com.

    mongosatanmaria

    april 28, 2009 at 8:34 e m

  4. D, ska jag beställa en åt dig? Kommer att dra iväg en beställning inom kort av den här singeln och av Dan Melchior-sjuan på samma label.

    mongosatanmaria

    april 28, 2009 at 8:36 e m

    • Make it so!
      Ska du ner på SY btw?

      D

      april 28, 2009 at 9:07 e m

      • Hmm, hade tänkte det men fick aldrig tag i någon biljett. När var det nu igen? L och jag ska dock ner till Malmö på fredag. Kommer ner rätt sent och stannar nog bara en natt men vi kan kanske ses för en öl?

        mongosatanmaria

        april 28, 2009 at 9:10 e m

  5. Låter riktigt bra, tack för tipset!

    Bengt Jovovich

    april 30, 2009 at 2:57 e m


Kommentera

