The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

While My Guitar Violently Bleeds

leave a comment »

While My Guitar Gently Bleeds

En del människor gillar att fundera och tänka på saker och ting. De lägger gärna pannan i djupa veck och fundera länge och väl över hur saker och ting hänger ihop. Hummar och ahhar. Försöker se samband mellan ditten och datten. Så kallade inteklektuella. Teoretiserar. Terroriserar snarare. Pratar mer än gärna om kausalitet – orsak och verkan. Fucking wankers! Jag är inte så mycket för sådan skit. Pang på rödbetan är mer min melodi. Straight to third base så att säga. Jag är inte så mycket för teoretiserande och eftertanke. Jag är mer av en ”nail-his-fucking-balls-to-the-wall-why?-I-don’t-know-why-just-fucking-do-it! kinda of guy.

Pillow Talk: Methamphetamine Blues

Pillow Talk gör i vanliga fall mörk satanisk och skränig minimal synth i samma skola som The Anals och The Screamers. Känslokallt så in i bomben. Kargt och benhårt och smutsigt. Aggro bara för sakens skull. Bara för att det är möjligt. Det får mig att tänka på ”Ett hål i mitt hjärta”. I ”Methamphetamine Blues” har jag dock ingen djävla aning om vad de håller på med. Det låter banne mig som en gravt utvecklingstörd version av Rolling Stones ”(I Can’t Get No) Satisfaction”. En löjligt minimal getingdist, kaostrummor och en kille med ADHD på sång. Helt. Djävla. Magiskt.

Jag är fan i mig beredd att säga att ”Downtown Unga Wunga” är bland det bästa jag har hört någonsin eller i alla fall på riktigt, riktigt länge – kanske sedan jag hörde The Anals ”Wake Up You’re Dead”. Så djävla bra är det. Köp skiten nu eller lägg dig i badkaret och skär upp handlederna. Gone in 60 seconds. Du lär ångra dig. Finns hos Columbus Discount Records. Buy it now or face the consequences!

RTFO Bandwagon: Dums Will Survive

A girl-boy-duo som gör den allra mest gulliga, vimsiga och småsöta folkpoppsychedelia du kan tänka dig. ”Dums Will Survive” är hämtad från senaste plattan som finns ute på Dull Knife Records. Inte en tråkig stund.

Herpes: Komm Vorbei

Don’t know shit om det här bandet. Och inte bryr jag mig heller. Gillar låten. Herpes är dock ett rätt risigt namn men skit samma. Rask tysk halvplastig new wave med formerna på de rätta ställena. Dess värre verkar ”Komm Vorbei” var deras enda bidrag till mänskligheten. Resten av skiten på deras MySpace-sida sucks donkey dick och låter mest något som hunden släpat in, had his way with och gömt undan under soffan. Stinkin corpse. Well, at least this song is freakin amazing.

Outer Spacist: The Mind Is as Outer Space

Precis som Pillow Talk ger Outer Spacist ut sin skit på Columbus Discount Records. Satans gåva till mänskligheten eller i alla fall till oss som inte är nere med godhet och annan bullshit som de försökte lära oss i småskolan. ”The Mind Is as Outer Space” är explosiv neo-nowave som sitter som en Vitali Klitschko-uppercut på en sjuårig skolflicka. Pang! Boom! Tjoff! Game! Set! Match! A must have!

Written by M.

mars 19, 2009 den 6:45 e m

Publicerat i Lo-fi heaven

Kommentera

