The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

Long gone but not forgotten

with 6 comments

The sun highlights the lack in eachDet var länge sedan Will Oldham musik som intresserade mig så där överdrivet mycket. Nu för tiden köper jag mest plattorna och går på spelningar bara för att han en gång i tiden betydde allt. Sure thing, killen gör en och annan halvskön låt per platta, som versionen av ”Am I Demon” på ”Ask Forgiveness” eller ”No Bad News” på ”The Letting Go” men det är tyvärr ingenting som påminner om fornstora dagar eller som får mig att gå i gasen på samma sätt som när man hörde ”A Sucker’s Evening” eller ”Tonight’s Decision (And Hereafter)” för första gången. En sak gör dock den käre Will Oldham fortfarande väldigt bra; han ser väldigt bra ut på bild.

Written by M.

februari 25, 2009 den 4:01 e m

Publicerat i Disappointment

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag saknar fler pigshitmixar!

    D

    mars 2, 2009 at 11:06 f m

    • Vem gör inte det. Grejen är att jag saknar räckvidd. Om man sätter de 6 nedladdningarna som varje mix får i relation till den tid som det tar att göra varje mix så inser man snabbt att man slänger pärlor till svin och att man kan lägga sin tid på vin, fruntimmer och sång istället. Dessutom saknar jag inspiration och har nu alibijobbat med en mix i ett par veckor utan att komma till skott. Tror att det kommer bli en ”Record collectors are pretentious assholse mix” nästa gång men vi får se.

      mongosatanmaria

      mars 2, 2009 at 11:36 f m

  2. Okej såpass. De har varit väldigt uppskattade av mig iallafall. Du får komma på ett bra sätt att sprida dem på och få folk att upptäcka bloggen

    D

    mars 3, 2009 at 9:39 f m

  3. Hmm, du vet hur det är, jag har inga ambitioner/illusioner. Orkar inte sprida min skit till andra än de närmst sörjande. I’m a lazy fuck och så lär det förbli.

    mongosatanmaria

    mars 3, 2009 at 6:43 e m

  4. Har känt precis som du, så jag fårstår dina känslor – nya skivan är dock bättre än förväntat!

    Gorillan

    mars 28, 2009 at 8:43 f m

  5. Gorillan, mmm, jag vet du har rätt. Låtarna är riktigt bra. Jag har nog bara problem med arrangemangen och produktionen. Egentligen vet jag att det är bra.

    mongosatanmaria

    mars 28, 2009 at 11:52 f m


Kommentera

