The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

Let’s form a pact: let’s rock together forever!

with 4 comments

Om det fanns en gud skulle jag spotta honom i ansiktet

Om jag får sig det själv så är jag en av the good guys. Jag menar jag betraktar mig själv som en person som har sin skit samlad.  Jag ligger med en och samma kvinna, dag efter dag, vecka efter vecka, år efter år. Jag tror det finns de som kallar det för kärlek. ‘til the day I die. Inget snack om den saken. Det är en hederssak. Som om inte det var nog så sköter jag mitt jobb. Inget slackande där inte. Richard Linklater, har aldrig gillat den killen. Jag har varesig problem med att betala skatt eller att betala för tre nummer av Faktum och fyra nummer av Situation Stockholm samma månad. Som sagt, jag är en av de goda. Bara en sådan sak som att jag när jag gör tomatsås låter jag den koka ner på låg värme i två & en halv timme. Det är fucking kärlek om nå’t, n’est pas, hell, jag har till och med i parmesanstumpar i såsen medan den kokar, allt för att det ska bli så perfekt som möjligt. När jag serverar äggröra till frukost på söndagar serverar jag den alltid med svart tryffel eller en bra tryffelolja. I don’t fuck around with love. Frågor på det?

Har jag min skit samlade eller har jag min skit samlad?

Men tror ni att det betalar sig? Va!?! Tror ni det finns någon rättvisa? Är ni så naiva att ni tror att det finns någon rättvisa eller någon fånig gud som fördelar gracerna över de som förtjänar det och de som inte förtjänare det? Humbug. BS! Som fördelar lyckan över de som har sin skit samlad och de som inte har sin skit samlad? Vad tror ni? Svaret är enklare än ni kan ana.

I över 10 år har jag drömt om att få se Mark E Smith live. I över ett år har jag drömt om att få chansen att se dokumentärfilmen ”Until The Light Takes Us”. Jag åker inte bort många dagar på ett år. Jag spendera större delen av året i Göteborg eller Stockholm och sträckan däremellan. Men för en gång skull har jag tagit mig tid att åka till London med L som ska dit på jobbresa och vad händer då tror ni. Va? Va! Va!?! Låt mig bara säga att det inte finns någon djävla rättvisa, så enkelt är det bara. Vi åker helgen den 29 januari till den 1 februari. Vad tror ni händer då? I Malmö spelar Mark E Smith och på filmfestivalen i Göteborg visas just den helgen ”Until The Light Takes Us”. Enda visningarna i norden. Enda spelningen i norden. Am I fucked or what! Om det fanns en gud skulle jag spotta honom i ansiktet. Snacka om maximal oflyt. Så för min skull, om ni är i Malmö eller Göteborg under helgen vecka 5 gå på Mark E Smith eller ”Until The Light Takes Us. För min skull.

This just in, I hate my life and I want to die. Näe, nu får det blir ett varmt bad, popcorn, ett glas iskall hallonsaft och Barcelona istället för att friska upp humöret.

Som bonus en underhållande och uppfriskande intervju med Aaron Aites och Audrey Ewell som har gjort ”Until The Light Takes Us”.

Written by M.

januari 11, 2009 den 9:46 e m

Publicerat i Lo-fi heaven

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oh MAN! Jag som hade tanken på att höra med dig om du skulle med mig och se RIKTIG film då… F.ö. anser jag att din annars så excellenta blogg saknar en hel del Napalm Death… i och för sig skivaktuella i dagarna MEN nu snackar vi Scum, From Enslavement to… och sent 80-tal! Who cares? Bara ett litet tips

    M

    januari 12, 2009 at 12:09 f m

  2. Trist som fan att jag missar den helgen. Förmodligen bästa helgen på året. Napalm Death, vem vet, vi får se, har iofs lyssnat en hel del på ”Grind Your Mind” på sistone men vet inte om det blir någon post på det.

    mongosatanmaria

    januari 12, 2009 at 12:15 f m

  3. u p p d a t e r a

    D

    januari 21, 2009 at 6:54 e m

    • Öhh, skaffa ett liv, jag kan inte leva åt dig! Öhh, ingen inspiration. Öhh, för mycket att göra på jobbet.

      P R E S T E R A

      mongosatanmaria

      januari 21, 2009 at 8:32 e m


Kommentera

