The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

It’s gruesome that someone so handsome should care

with 2 comments

Så har han då gjort det igen. Nu undrar du förstås vem. Om du tänker efter så vet du nog allt vem jag pratar om, eller du kan i alla fall ge dig på en gissning. Det är antingen Aidan John Moffat eller Mark E Smith. Så  mycket vet du. Låt mig ge dig en lite ledtråd:

Beer, you are my enemy;
Beer, you are my friend;
my mind was yours to cloud
and so my heart is yours to mend

Det är så klart Aidan John Moffat som jag snackar om. Skottens nya album ”How To Get To Heaven From Scotland” släpps på Alla hjärtans dag. Mina underbyxor är all in a twist nu när jag vet att albumet snart är här. Det är knappt så att jag kan bärga mig. Yey! Yey! Yey! Av döma av låtarna som hittills är släppta från albumet så kommer det bli bra, väldigt bra. ”The Last Kiss” är det första smakprovet och det är bara att kapitulera. Det här är classic AJM. No doubt about it. The king is back. Long live the king, eller nå’n så’n smörja, who gives a fuck, det här är precis vad man behöver i livet så det är bara att ladda ner och plugga på repeat. Och när du är klar med ”The Last Kiss” kan du alltid glida över till den här videon där AJM mimar till ”Big Blonde”:

Du har nu två valmöjligheter; antingen så köper du CD:n som innehåller albumet plus 3 videos och en affish, eller, och håll i dig nu, så köper du boxen, som innehåller albumet på vinyl och cd samt en sjutumssingel med covers.  AJM gör bl.a. Sonny & Chers ”I Got You Babe” och Glen Campbells ”Love Is Not A Game”. Aj fan, jag hade på känn att det skulle hända. Jag antar att du precis som jag kom i brallan av ren och skär upphetsning när du fick läsa detta. Ja, ja, det är bara att byta brallor och ta nya tag för det är förstås inte slut än utan boxen innehåller även ett numrerat och signerat Alla hjärtans dag-kort från the king himself och en spelplan för spelet ”How To Get To Heaven”. Nu är frågan vad man ska välja. Hmm, svårt val, undra vad jag kommer att köpa.

Tracklist:

Lover’s Song
Big Blonde
Atheist’s Lament
Oh Men!
A Scenic Route To The Isle Of Ewe
That’s Just Love
Ballad Of The Unsent Letter
Now I Know I’m Right
The Last Kiss
Lullaby For Unborn Child
Living With You Now
My Goodbye

Damn, det är verkligen knappt att jag kan hålla mig. Det är nästan lika bra att gå och lägga sig och sova så att det känns som att tiden går lite snabbare. Är det möjligt att sova ända till Alla hjärtans dag? I wish!

Och till sist en liten bonus för alla er AJM-buffs där ute:

Written by M.

januari 10, 2009 den 2:19 e m

Publicerat i Lo-fi heaven

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alla hjärtans dag kan 8inte komma snabbt nog. föresten så är där ett ”enemy” för mycket

    D

    januari 10, 2009 at 6:46 e m

  2. Skojar du? Jag vet knappt hur jag ska få tiden att gå. Tack för korret, btw…

    mongosatanmaria

    januari 10, 2009 at 11:53 e m


Kommentera

