The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

Don’t start improvising for christ’s sake

with one comment

Det finns två saker som jag gillar mer än någonting annat: The Fall och Charlie Kaufmann. Jepp, jag är en sucker för MES och CK. Kan inte hjälpa det. De har något visst. Vad det är som de har har jag ingen aning om men jag tror att det har något att göra med att de anstränger sig så förbannat för att skapa något eget. Att faktiskt arbete igenom saker och ting tills dess att det blir ett eget uttryck. Kompromisslöshet kan också ha något med det hela att göra. En vision, kanske. Vad vet jag? Allt jag vet är att allt de rör vid blir till guld. Den här posten blir därför ganska ointressant men eftersom Vice har en lysande intervju med Charlie Kaufmann ute så passar jag på att slå två flugor i en smäll genom att länka till intervjun, som ni bara måste läsa, samt posta två av mina absoluta favoritlåtar med The Fall.

The Fall -D.I.Y. Meat

The Fall – The War Against Intelligence

Written by M.

oktober 12, 2008 den 12:17 e m

Publicerat i Lo-fi heaven

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eat Y’Self Fitter är deras bästa låt. 😉

    David Snusgrop

    oktober 22, 2008 at 4:43 e m


Kommentera

