The Mongonaut Speaks

What is a Mongonaut?

An early reputation in D.C.

leave a comment »

You can take this job and shove it. Remissvaren ligger i högar på min vänstra sida. På min högra, de oavslutade kapitlen i den senaste utredning om styrning i tvärsektoriella frågor. Jobb, jobb, jobb. Fuck it, och i lurarna Bad Brains. Oh lord, can you hear me. Vad skall man göra? Vad skall man ta sig till? När går nästa flyg till Hong Kong? Jag inser att jag inte hunnit uppdatera den här bloggen sedan i lördags vilket får mig att må ommöjligt ännu sämre. Tryck över bröstet och kallsvettningar någon? Med tanke på jobbläget och allting som måste hinnas med den här veckan blir det en väldigt kort post idag. Som tur är så har det släppts en alldeles underbar foto- och essäbok om den amerikanska hardcorescenen som ni kan ägna er åt medan jag försöker säga något intelligent om styrning i tvärsektoriell frågor. Radio Silence är egentligen allt du behöver för frossa i Boston 1982 och Los Angeles 1981 – ni som var med vet vad jag snackar om.

Jag antar att jag även bör hinna med att posta några låtar och inte bara tipsa om en massa fotoböcker. Bad Brains ”Pay to Cum” måste vara bland de mest intensiva låtarna som någonsin har spelats in. På en minut och trettioen sekunder hinner Bad Brains säga precis allting som man vill ha säga. Som bonus får ni Negative FX:s fantastiska ”Protestor” (frågan är om det finns en koolare inräkning än denna) och Middle Class ”Out of Vogue”.

Written by M.

oktober 7, 2008 den 8:10 e m

Publicerat i Lo-fi heaven

Kommentera

